ای بهار ...

ای بهار 

ای بهار 

 ای بهار 

تو پرنده ات رها 

بنفشه ات به بار 

می وزی پر از ترانه 

 می رسی پر از نگار 

 هرکجا رهگذار تست 

شاخه های ارغوان شکوفه ریز 

 خوشه اقاقیا ستاره بار

بیدمشک زرفشان 

لشکر ترا طلایه دار 

 بوی نرگسی که می کنی نثار 

برگ تازه ای که می دهی به شاخسار 

چهره تو در فضای کوچه باغ 

شعر دلنشین روزگار

آفرین آفریدگار 

ای طلوع تو 

 در میان جنگل برهنه 

 چون طلوع سرخ عشق 

چون طلوع سرخ عشق 

 پشت شاخه کبود انتظار 

ای بهار 

 ای همیشه خاطرات عزیز !

عاقبت کجا ؟

کدام دل ؟

کدام دست ؟

آشتی دهد من و ترا؟

تو به هر کرانه گرم رستخیز 

 من خزان جاودانه پشت میز 

یک جهان ترانه ام شکسته در گلو 

 شعر بی جوانه ام نشسته روبرو 

پشت این دریچه های بسته 

می زنم هوار 

ای بهار ای بهار ای بهار


**فریدون مشیری**





سال نو رو به همه ایرانیان عزیز تبریک میگم

نظرات 13 + ارسال نظر
رویا جمعه 27 اسفند 1389 ساعت 18:12 http://www.romantick.blogfa.com

زهرا جون منم سال نو رو پیشاپیش تبریک میگم
امیدوارم سال خوبی رو شروع کنی

mostafa جمعه 27 اسفند 1389 ساعت 20:22 http://www.mosimix.blogfa.com

سلام قسمت سوم داستان پوریا هم اومد.منتظرتم .نظر یادت نره.
___________$$$$$$
______$$$$$$__$$$$$$$$__$$
____$$____$$$$__$$$$__$$$$
__$$______$$$$$$__$$$$$$$$
__$$____$$$$$$$$__$$$$$$
__$$$$$$$$$$$$$$__$$$$$$$$
$$__$$$$$$$$$$__$$__$$$$$$
$$$$__$$$$$$__$$__$$$$
__$$$$______$$$$$$$$$$
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$_$
_$$$$$$$$__$$$$$$$$$__$$$
__$$$$$$___$$$$$$$_ $$$$
___$$$$_____________`$$$
___________________ $$
__________________`$$`
________________$$`
_____$$$$$$$$$$
___$$$$$$$$$$
_$$$$____$$_$`
$$$$$__$$___$$___$$$$
$$$$$$$______`$$_$$$$$$
$$$$__________$$$_____$
$$___________` $$____$$
_____$$$_____$$`___$$$$
___$$$$$$___$$__$$$$$$
__$$$$$$$$_$$_$$___$$$
_$$$____$$$$_$$__$$$$
__$$_____$$_$$$$$$$
___$______`$$
___________$$
____________$$`
___________`$$
__________$$

علی شنبه 28 اسفند 1389 ساعت 02:39 http://Ali-tanha71.blogfa.com

سلام دوست گلم ممنون که خبرم کردی
سال نو مبارک
آپت خیلی زیباست
واقعا کدام دست آشتی دهد من و ترا؟
موفق باشی عزیزم

mostafa شنبه 28 اسفند 1389 ساعت 18:50 http://www.mosimix.blogfa.com

$$$$$$_______________________________$$$$$
__$$$$$$$$*_____________________,,$$$$$$$$*
___$$$$$$$$$$,,_______________,,$$$$$$$$$$*
____$$$$$$$$$$$$___ ._____.___$$$$$$$$$$$$
____$$$$$$$$$$$$$,_'.____.'_,,$$$$$$$$$$$$$
____$$$$$$$$$$$$$$,, '.__,'_$$$$$$$$$$$$$$$
____$$$$$$$$$$$$$$$$.@:.$$$$$$$$$$$$$$$$
______***$$$$$$$$$$$@@$$$$$$$$$$$****
__________,,,__*$$$$$$@.$$$$$$,,,,,,
_____,,$$$$$$$$$$$$$* @ *$$$$$$$$$$$$,,,
____*$$$$$$$$$$$$$*_@@_*$$$$$$$$$$$$$
___,,*$$$$$$$$$$$$$__.@.__*$$$$$$$$$$$$$,,
_,,*___*$$$$$$$$$$$___*___*$$$$$$$$$$*__ *',,
*____,,*$$$$$$$$$$_________$$$$$$$$$$*,,____*
______,;$*$,$$**'____________**'$$***,,
____,;'*___'_.*__________________*___ '*,,
,,,,.;*____________---____________ _ ____ '**,,,,
*.°
?
...°
....O
.......°o O ° O
.................°
سلام دوست گل ومهربونم.بمناسبت عید آپ کردم.زود بیا بخون .میخوام برم.با هات حرف زدم.

سیاوش شنبه 28 اسفند 1389 ساعت 21:51 http://www.seavash0091.blogfa.com

بازگشت

عاقبت خط جاده پایان یافت

من رسیدم ز ره غبار الود

نگهم بیشتر ز من می تاخت

بر لبانم سلام گرمی بود

شهر جوشان درون کوره ظهر

کوچه می سوخت در تب خورشید

پای من روی سنگفرش خموش

پیش می رفت و سخت می لرزید

خانه ها رنگ دیگری بودند

گرد الوده تیره و دلگیر

چهره ها در میان چادرها

همچو ارواح پای در زنجیر

جوی خشکیده همچو چشمی کور

خالی از اب و نشانه ی او

مردی اوازه خوان ز راه گذشت

گوش من پر شد از ترانه ی او

گنبد اشنای مسجد پیر

کاسه های شکسته را می ماند

مومنی بر فراز گلدسته

با نوایی حزین اذان می خواند

می دویدند از پی سگها

کودکان پا برهنه سنگ به دست

زنی از پشت معجری خندید

باد ناگه دریچه ای را بست

از دهان سیاه هشتی ها

بوی نمناک گور می امد

مرد کوری عصا زنان می رفت

اشنایی ز دور می امد

در انجا گشوده گشت خموش

دستهایی مرا به خود خوانندند

اشکی از ابر چشمها بارید

دستهایی ز خود مرا راندند

روی دیوار باز پیچک پیر

موج می زد چو چشمه ای لرزان

بر تن برگهای انبو هش

سبزی پیری و غبار زمان

نگهم جستجو کنان پرسید

در کامین مکان نشانه ی اوست

لیک دیدم اتاق کوچک من

خالی از بانگ کودکانه ی اوست

از دل خاک سرد ایینه

ناگهان پیکرش چو گل رویید

موج زد دیدگان مخملی اش

اه در وهم هم مرا می دید

تکیه دادم به سینه ی دیوار

گفتم اهسته این تویی کامی

لیک دیدم کز ان گذشته ی تلخ

هیچ باقی نمانده جز نامی

عاقبت خط جاده پایان یافت

من رسیدم ز ره غبار الود

تشنه بر چشمه ره نبرد و دریغ

شهر من گور ارزویم بود

سیاوش شنبه 28 اسفند 1389 ساعت 22:01 http://www.seavash0091.blogfa.com

به سین سادگی لبخند

یا مقلب القلوب و الابصار

به سین سفر از خود تا به تو

یا مدبر اللیل و النهار

به سین سعادتم در کنارتو

یا محول الحول والاحوال

به سین سر آغاز آشناییمان

حول حالنا ال احسن الحال

به سین سرنوشتم در روز آخر

سلام به تو ای مهربان خدای من

سیاوش سه‌شنبه 2 فروردین 1390 ساعت 10:35 http://www.seavash0091.blogfa.com

بی تو اما عشق بی معناست ، می دانی؟

دستهایم تا ابد تنهاست ، می دانی؟

آسمانت را مگیر از من ، که بعد از تو

زیستن یک لحظه هم ، بی جاست ، می دانی؟

تو ، خودت را هدیه ام کردی ، ولی من هم

شعرهایم را که بی پرواست ، می دانی؟

هر چه می خواهیم – آری – از همین امروز

از همین امروز ، مال ماست ، می دانی؟

گرچه من ، یک عمر همزاد عطش بودم

روح تو ، هم – سایه دریاست می دانی؟

« دوستت دارم!» - همین ! – این راز پنهانی

از نگاه ساکتم پیداست ، می دانی؟

عشق من ! – بی هیچ تردیدی – بمان با من

عشق یک مفهوم بی « اما» ست ، می دانی؟

ناهید شنبه 6 فروردین 1390 ساعت 10:08 http://nahid-1.mihanblog.com

سلام سال نو تو هم مبارک باشه چه گلای قشنگی

mostafa یکشنبه 7 فروردین 1390 ساعت 01:38 http://www.mosimix.blogfa.com

سلام دوست خوبم ممنون که اومدی خوندی ونظر دادی.منتظر حضور دوباره ات هستم

mostafa یکشنبه 7 فروردین 1390 ساعت 01:54 http://www.mosimix.blogfa.com

بابا دیگه چوب کاریمون نکنین.البته اون موقع که انشالله رییس جمهور شدم.دوستای الانم پیر پاتال شدن.براشون یه خانه سالمندانی چیزی درست میکنم حالشو ببرن

mostafa یکشنبه 7 فروردین 1390 ساعت 02:07 http://mosimix.blogfa.com

آخه همچین گفتی دوستای هم سن شما عبرت بگیرن من گفتم الان 35 به بالایی.

سیاوش یکشنبه 7 فروردین 1390 ساعت 20:42 http://www.seavash0091.blogfa.com

ساده می گویم عزیزم دل بریدن ساده نیست

چشمهای مهربانت را ندیدن ساده نیست

از زمان رفتنت خورشید را گم کرده ام

ناله های ابر را هر شب شنیدن ساده نیست

قلب تو پر بود از ماه و هزاران پنجره

ماه را از پشت یک دیوار دیدن ساده نیست

بوسه هایت دلنشین و خنده هایت دلفریب

طعم تلخ این جدایی را چشیدن ساده نیست

باز هم آمد بهار اما هوا افسرده است

آه از دست زمستان هم رهیدن ساده نیست

قلب من آتش گرفت از دوریت باران من

از دل این آتش سوزان پریدن ساده نیست

پادشاه قصر قلبم حکمران با شکوه

ساده دل دادم ولی این دل بریدن ساده نیست

مانی سه‌شنبه 5 اردیبهشت 1391 ساعت 10:50 http://doshnamafrinesh.blogfa.com/

آفتابت
که فروغ رخ زرتشت در آن گل کرده است

آسمانت
که ز خمخانه‎ی حافظ قدحی آورده است

کوهسارت
که بر آن همت فردوسی پر گسترده است

بوستانت
کز نسیم نفس سعدی جان پرورده است

همزبانان من‎اند.

مردم خوب تو، این دل به تو پرداختگان
سر و جان باختگان، غیر تو نشناختگان
پیش شمشیر بلا
قد برافراختگان، سینه سپرساختگان
مهربانان من‎اند.

نفسم را پر پرواز از توست
به دماوند تو سوگند که گر بگشایند
بندم از بند؛
ببینند که آواز از توست!

همه اجزایم با مهر تو آمیخته است
همه ذراتم با جان تو آمیخته باد

خون پاکم که در آن عشق تو می جوشد و بس
تا تو آزاد بمانی
به زمین ریخته باد!

ممنون خیلی قشنگ بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد